Lurer du på hvordan det oppleves å være kunde hos oss?

Vi har hjulpet mange tilbake tilbake til en bekymringsfri hverdag. Under har vi samlet noen av erfaringene kundene våre kunder sitter igjen med.

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor skal jeg velge Figent?

Det viktigste først, vi mener du skal velge det selskapet og den rådgiveren som du har tillit til og tror vil hjelpe nettopp deg. Skulle du velge Figent får du en rådgiver som står på for deg - hele tiden - til saken din er løst. I motsetning til veldig mange andre aktører i dette markedet har Figent ingen samarbeidsavtaler med noen banker, så du kan være helt trygg på at vi ikke har bindinger eller forpliktelser av noen art med ulike finansinstitusjoner. Figent skaffer deg den løsningen som vi tror kan hjelpe deg og din økonomi best.

Kan jeg få hjelp selv om jeg ikke aner hvor mye jeg har i inkassogjeld?

Det går helt fint da Figent har investert i et avansert digitalt IT-system som kan innhente full oversikt på all din inkassogjeld innen kort tid. Når vi har fått denne oversikten, kan vi se hvilken finansieringsløsning som passer deg.

Hva gjør jeg dersom jeg ikke eier bolig?

Skal vi ha mulighet til å skaffe deg et lån, krever alle potensielle långivere sikkerhet i bolig, hytte el. Hvis man ikke eier bolig selv, kan man stille med sikkerhet i en annen bolig som ektefelle, samboer, foreldre, familie eller andre eier. Dersom du fremdeles ikke har mulighet til å fremskaffe sikkerhet i fast eiendom, vil vi likevel anbefale deg å ta kontakt, da vi muligens kan finne andre løsninger for deg og din økonomi.

Hva trenger Figent av dokumentasjon for å vurdere min sak?

Som regel klarer vi oss med skattemeldingen, verdivurdering av boligen din og siste lønnsslipp eller utbetalingsslipp fra NAV. Av og til trenger vi noe tilleggsdokumentasjon, kanskje en leiekontrakt, et regnskap om du er selvstendig næringsdrivende el., men dette vil du i så fall få beskjed om.

Hvor lang tid tar en sak?

Dette varierer veldig fra sak til sak og kompleksiteten i din økonomiske situasjon, samt hvor raskt du sender oss nødvendig dokumentasjon. Vi kan bekrefte at Figent er en av de raskeste aktørene i markedet grunnet våre fremtidsrettede digitale systemer og effektive rådgivere. Allerede etter første telefonsamtale vil du umiddelbart få en klar indikasjon på om vi kan hjelpe deg med en refinansiering.

Kan jeg trekke meg etter at dere har begynt på saken min?

Du kan når som helst trekke deg og be oss avslutte saken din. Selv når vi har sendt deg et finansieringsforslag fra en långiver, som du takker ja til, kan du trekke deg helt frem til før lånet blir utbetalt.

Hva vil renten/kostnaden på et lån være?

Dette avhenger av den din økonomiske situasjon, som hva du har i inntekt, utgifter og gjeld for øvrig og hvilken sikkerhet du kan tilby i din bolig. Når vi har avklart dette og funnet en långiver til deg, vil du få full informasjon om renter, kostnader og betingelser.

Kan Figent hjelpe selv om jeg har inkasso og betalingsanmerkninger?

Selvfølgelig! De fleste kundene våre har inkassogjeld og betalingsanmerkninger, så dette er ingen hindring.

Kan jeg få lån hos Figent selv om jeg har fått avslag andre steder?

Ja, dette er fullt mulig. Tar du kontakt med oss vil vi sondere markedet for potensielle långivere og se hvem som kan hjelpe akkurat deg i den økonomiske situasjonen du er i. Vi har hjulpet mange kunder som forteller oss at de hadde gitt opp håpet om å finne en løsning på sine økonomiske problemer, helt til de kontaktet Figent.

Et møte hos Figent med 3 deltakere.